duminică, 15 iunie 2008

Artă şi cultură

Ce-mi lipseşte cel mai mult când sunt în San Francisco este viaţa culturală şi activităţile artistice. Drept urmare, de câte ori vin în Bucureşti profit cât pot şi îmi încarc bateriile. În ultimul timp, de exemplu, am fost la balet (am văzut „Romeo si Julieta” cu Baletul Imperial Rus), la un concert de muzică clasică la Ateneu (Mozart şi Mahler), la Kylie Minogue (deşi ăsta n-a fost nici cultural, nici prea artistic), la muzeul Cotroceni (pentru prima oară), la trupa de dansuri irlandeze Lord of the Dance, la spectacolul chinezesc de la Teatrul Naţional şi chiar la vreo două piese de teatru neremarcabile.

Îmi aduc aminte că am fost o dată cu Andreea la un concert de muzică clasică în San Francisco şi eram cele mai tinere persoane de acolo. Toată lumea era cu ochii pe noi, gândindu-se probabil că am ajuns din greşeală acolo. Media de vârstă era cam 60 de ani. În Bucureşti la Ateneu erau foarte mulţi oameni tineri şi de toate vârstele. Şi a fost sala plină.

Mă impresionează de fiecare dată setea de cultură a românilor. Dacă nu cumpăr bilete în primele zile când au fost puse în vânzare, risc să nu mai găsesc. Şi cele mai scumpe se vând primele. La Lord of the Dance, de exemplu, nu am mai apucat decât la spectacolul programat suplimentar, în categoria cea mai ieftină. Nu mi-a venit să cred când am văzut înainte de începerea spectacolului un microbuz de lux din Constanţa venit special pentru acest spectacol. Bineînţeles că în microbuz cânta muzică irlandeză.

Spuneam de toate spectacolele la care am fost în ultimul timp. Înaintea fiecărui spectacol se anunţă că este interzis fotografiatul şi filmatul. Ghici care a fost primul lucru care s-a întîmplat cums-au stins luminile? O mare de telefoane, camere de fotografiat si de filmat au apărut şi au început să fleşuiască şi să clicăiască. Ce nu fac românii din dragoste de artă! Dacă suntem sau nu de acord cu faptul că e interzis fotografiatul face tema altei discuţii. Vorbeam şi cu Cristi despre asta şi punctul lui era că de vreme ce ai plătit pentru a fi acolo nu e corect să nu ai dreptul să imortalizezi momentul. E vorba de amintirile tale, de o experienţa pe care vrei să o păstrezi în imagini pentru mai târziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu