sâmbătă, 12 ianuarie 2008

Prin Europa in luna cadourilor Episodul 1 Franta continuare

Traficul mi-a creat niste surprize. In primul rand, contrar legendelor, in Germania exista limita de viteza la fel ca si la noi, 130km/h. In al doilea rand cel mai civilizat trafic mi s-a parut de departe in Franta. Un sta nimeni pe banda din stanga decat daca depaseste, si atunci tine semnalizatorul aprins ca sa arate ca e in depasire. Si daca sunt doar 100 metri intre doua masini pe care vrei sa le depasesti treci pe dreapta intre ele. Bine, mi-a placut traficul in Franta cu exceptia incidentului cand m-a oprit politia si mi-a dat amenda. La o bariera pe autostrada chiar dupa ce am platit drumul, un politai imi face semn sa trag pe dreapta. Ma gandeam ca a vazut ca e masina straina si vrea sa-mi verifice actele. OK. Imi face surpriza sa-mi spuna ca m-a oprit pentru viteza. Am negat din instinct. Intelege ca avand masina sport, puternica, probabil nici un mi-am dat seama ca am depasit limita legala. Tin sa precizez ca eu toata viata am condus peste limita legala si nu m-a oprit politia niciodata. Va inchipuiti ce surpriza pe mine, tocmai in Franta. Trebuie sa recunosc ca Andreea m-a batut la cap tot timpul sa respect limita legala, dar era soseaua goala. In fine, politistul imi zice sa merg cu el la duba lor, care era trasa in paralel cu noi ceva mai incolo, ca sa faca procesul verbal. Cand ajungem la duba, ma pofteste sa urc. Soseaua era tot destul de goala. Andreea ramasese in masina si se uita dupa mine. Ma urc si ma pofteste sa iau loc, dupa care se da si inchide usa mare laterala care fusese deschisa. Imi explica ca e frig afara. Andreea, cand ma vede disparand in duba, se panicheaza, il txt pe Cristi. Incerc sa ma uit pe geam si sa-i zambesc ca sa vada ca totul e ok. Aflu ca fusese radar pe drum si imi facuse poza. Politistii francezi, ca erau doi, foarte amabili si simpatici de altfel, nu vorbeau engleza, asa ca m-am chinuit sa folosesc urma de franceza pe care n-am uitat-o ca sa-i ajut sa completeze formularele. O data cu procesul verbal si cu amenda, mi-au inmanat si un set de instructiuni in franceza despre trafic si cum sa conduci pe autostrada, pe care nu le-am citit niciodata. In Germania n-am mai depasit limita de viteza... decat cateodata. Va urma...

Un comentariu:

  1. Viteza in Germania pe autostrada , in afara de portiunie unde este specificat prin indicatoare, nelimitata nelimitata. Indicatoprul cu cerc albastru pe care scrie 130 la intrarea in Germania este de fapt o recomandare, adica cel mai bine e sa mergi cu o viteza in jur de 130 (viteza optima), dar daca nu vrei, asta e, mergi cat te tine masina.

    RăspundețiȘtergere