duminică, 14 iunie 2009

Atmosfera in New York – O excursie de vis

De mult imi doream sa revin la New York, dar nu ca turist, ci pur si simplu ca sa ma bucur de oras ca un localnic. Sa ies dimineata la cafea si croissant la una din cafenelele din Upper East Side, sa merg la Met Muzeum fara sa ma grabesc sa-l vad pe tot intr-o zi, sau la o mica expozitie temporara de arta, sa ma opresc la o terasa in Central Park pentru un Cosmo, apoi sa ma pregatesc pentru cina la un restaurant cotat peste 25 in Zagat.

Exact asa s-a intamplat in excursia asta pe care am facut-o cu Cristi si Andreea inainte sa vin in California. In prima seara cand am ajuns n-am putut face prea multe lucruri ca eram obositi, dar tot am iesit putin la plimbare prin midtown, pe la 2nd-3rd Avenue si ne-am dus sa mancam mancare indiana ca-i era pofta lui Cristi. Am gasit in apropiere un restaurant foarte bine cotat pe harta Zagat pe care o aveam la mine. Daca esti foarte pretentios la mancare, atunci harta Zagat este un instrument care nu trebuie sa-ti lipseasca in NY. Zagat este cel mai bun ghid de restaurante, si pentru mine are o acuratete de 99.9% la note pentru NY. Pentru alte orase am auzit ca nu te poti baza prea tare pe el. Producatorii acestui ghid au facut si o harta pe care au pus numai restaurantele cotate in top 15-20% (in NY fiind mii de restaurante, nu puteau sa le includa pe toate).

In zilele urmatoare, ne trezeam dimineata si dupa ce ne verificam emailul, stirile si imi beam eu cafeaua plecam la plimbare si ne incepeam ziua cu o oprire la o cafenea un Andreea isi bea si ea cafe-latte-ul asociat cu un bagel. Se facea undeva intre 11 si 12. Pe urma, in functie de zona unde ne aflam, decideam ce facem in continuare. Intr-o zi am fost sa ne plimbam in sud ca sa vedem zona ”0”, unde au fost Gemenii. Era santier, se construieste altceva. Am fost si in locuri turistice, cum ar fi Pier-ul (nu mai stiu ce nr are), unde ne-am oprit sa bem o bere pe terasa de unde am admirat coasta Brooklyn-ului si podurile. Fiindca era soare afara am fost si pe Brooklyn Bridge, unul dintre cele frumoase, era plin de turisti, dar si de localnici care faceau jogging sau se plimbau cu bicicleta.

Am stat la un hotel pe 39 Street, intre 2nd si 3rd Ave, pe care l-a gasit Andreea. Am avut un apartament super, imens, cu 2 dormitoare si 2 bai, foarte convenabil așezat aproape de Grand Central.

Bineinteles ca ne-am dus si in Times Square, si ziua si noaptea, pentru ca Andreea voia sa faca poze in diferite ipostaze. Foarte aglomerat si obositor, dar cu ocazia asta am descoperit un semn de ”Bun venit” in limba romana.

Si fiindca New Yorkul e capitala musicalurilor, bineinteles ca ne-am dus si noi sa vedem unul, ”Avenue Q”, cu actori tineri si foarte talentati. Andreei si mie ne-a placut foarte mult, dar pentru Cristi un singur spectacol a fost putin mai mult decat suficient, mai ales ca a fost cu papusi cantarete. Si tot in Times Square am fost la film, era premiera la Star Trek.

Din cauza vremii ploioase, am gasit cu greu o zi in care sa ne plimbam si in Central Park. In general incercam sa stam in muzee cand ploua afara. Am fost la Met, la Muzeul de Istorie Naturala, am incercat sa megem si la Muzeul de Arta Moderna, unde nu ne-au primit din cauza ca aveam cu noi un rucsac pe care Cristi nu a vrut sa-l lase la garderoba. Toate muzeele au si un loc unde poti sa te odihnesti si sa iei o gustare si ceva de baut. Bineinteles ca le-am folosit pe toate din plin. La Met a fost foarte caraghios, ca obosiseram, dar Cristi mai avea o zona pe care voia sa o vada, parca mesopotamienii, asa ca Andreea si cu mine ne-am oprit la un pahar de vin, iar Cristi s-a dus sa viziteze in continuare. Exact invers decat te-ai astepta sa se intample in mod normal la noi.

Seara, cand ieseam de la vreun muzeu, mergeam sa mancam la restaurante pe care le alegeam de pe harta Zagat. Toate au fost excelente si foarte variate, am incercat francez, italian, spaniol, american, din nou francez si bineinteles japonez. La toate mancarea a fost absolut divina. Ne-am intalnit si cu prieteni, intr-o seara a venit Doina si Catrinel si am fost la un club de jazz in Greenwich Village, altadata am fost noi la ei pe Roosevelt Island unde Danut ne-a facut gratar, Andreea si Cristi s-au dus si pana in New Jersey sa se vada cu niste prieteni de la Rutgers, dar eu n-am vrut sa renunt la o zi in Manhattan ca sa merg in NJ, fie chiar si pentru un gratar romanesc.

Nu ne-au scapat nici Lincoln Center, Rockefeller Center, Battery Park, Washington Square, un pic de Soho, un pic de Greenwich Village, Houston Street, o degustare de bere in Union Square, mai multe vizite la Barnes and Noble, cel mai mare magazin de carti. La shopping n-am fost decat o singura data, a trebuit sa alegem cadou pentru Vali (urma sa fie ziua ei in prima zi dupa ce se intorceau ei in Ro).

va urma…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu